Még a vezető elektromosjármű-gyártóknak is szembe kell nézniük a hazai kereslet lassulásával. A fogyasztók csökkentik a kiadásaikat, emellett a nagy nyugati gazdaságoknál fennálló geopolitikai feszültségek sem festenek túl fényes jövőt. A piac szereplői számára így még fontosabb a kreativitás, mint valaha. A nyugati gyártóknak szintén érdemes felzárkózniuk, ha a felszínen akarnak maradni.
Azonban nincs egyszerű dolga a Nyugatnak. Kína a fejlettebb technológiájával jóval kedvezőbb áron tud autókat értékesíteni riválisainál, az olcsóság ráadásul épp a második fegyverére, az ellátási láncok egy kézben tartására mutat vissza.
A nyugati autó-előállítók pánikja érthető: nehéz ekkora hátrányból felállni. A Teslán kívül talán nincs olyan vállalat, amely ne nézné egyre rémültebben az eladási mutatókat, és azt, hogy Kína miként előz le mindenkit egy jól megírt és hibátlanul adaptálható forgatókönyvet követve. És úgy tűnik, a távol-keleti ország továbbra is törekszik címének megtartására.
Wang Binggang, a Xpeng Inc. egyik értékesítője szerint sok gépkocsigyártó csak arra koncentrál, hogy az autója tudja a minimumot: lehessen vezetni. Azonban néhány kínai gyártó már nem elégszik meg ennyivel, és olyan egyéb megoldásokkal látja el a járműveket, amelyekre nem is gondolnánk.
Funkciók tárháza
Az Xpeng G9-es 263 900 jüan (36 700 dollár) indulóárú SUV-ja egy gombnyomással olyan ágyat varázsol, amelyen kényelmesen elfér akár két ember. Az aktiválás során az ülések teljesen vízszintes pozícióba kerülnek, majd azokra egy matracot terít, és még fel is fújja azt. A vállalat ezzel a járművel elsősorban a kempingezőket célozza, azonban azok számára is alkalmas lehet, akik csak egy kis sziesztára használnák a munkaórák közötti ebédszünetben.
Szinkronban a szívdobogással
Az elektromos járművek jóval csendesebbek, és finomabban gyorsulnak egy belső égésű motorral hajtott autóhoz képest. A hátránya azonban, hogy maga az utazás, és különösen a fékezés szokatlan érzete rosszullétet is okozhat. A Hangcsou székhelyű Geely Automobile Holdings azt állítja, hogy megoldotta ezt a problémát a Galaxy E8 elektromos szedánban, amely 1,25 hertzes – az emberi szívveréssel megegyező – rezgésszámot bocsát ki, amikor az autó hullámos terepen halad. Emellett a január 5-én forgalomba helyezett, 24 450 dolláros indulóárért megvásárolható kocsit olyan fékrendszerrel szerelték fel, amely minimalizálja azt a furcsa rángatózást, amelyet gyakran észlelhetünk, amikor először vezetünk elektromos autót.